top of page

Rastos da Zona, 2024

artist book, 90 pages, 20 x 12,5 cm

edition of 10

Inspired by Stalker (1979) from Andrei Tarkovsky, Rastos da Zona is a photographic work accompanied by poems reimagining the narrative of the film with a focus on the living presence of the landscape and the inner pursuit of those that walk in its ground. With a gaze cast on the floor and a desire held close to the chest, a personal journey through the Zone and the mystery that surrounds it is traced by walking the poetic path from the colour orange to the colour green. It's the workings of a secret. The writing of a life to come. It's a plea for the making of a wish.

Inspirado no Stalker (1979) de Andrei Tarkovsky, Rastos da Zona é uma obra fotográfica acompanhada por poemas que reimagina a narrativa do filme a partir da presença viva da paisagem e da procura interior daqueles que caminham no seu solo. De olhar posto no chão e com um desejo ao peito, percorre-se o caminho poético do laranja ao verde, desenhando uma jornada pessoal em torno da Zona e do mistério que a envolve. É o trabalho de um segredo. O fazer de uma vida por vir. É o pedido de um desejo.

A ambiguidade do aterramento, 2024

booklet, 44 pages, 19,5 x 12,5 cm

edition of 20 + 5 special editions (sold out)

A ambiguidade do aterramento is a booklet that compiles the transcriptions of two lectures about my master's investigation, given at escola livre in march 2024. It's an invitation to a discussion about the notion of grounding, central in my studies, building in this manner a way to reflect collectively upon the creative act and the presence of the non-human in the artistic creation process.

The publication of these lectures was followed by a special edition of 5 personalized books accompanied by a graphite drawing on paper, different for each of the five copies.

A ambiguidade do aterramento é um opúsculo que compila as transcrições de duas aulas acerca da minha investigação de mestrado, dadas na escola livre a março de 2024. É o convite a uma conversa em torno da noção de aterramento, central no meu estudo, construindo assim um caminho para reflectir sobre o acto criativo e a presença do não-humano no processo da criação em conjunto.

A publicação destas aulas foi seguida por uma edição especial de 5 livros personalizados e acompanhados por um desenho de grafite sobre papel, diferente para cada um dos exemplares.

A Torre Caiu (notas pessoais), 2023

booklet, 16 pages, 21 x 14 cm

edition of 1

Notes on the project A Torre Caiu, where I write about my experience with family names and the landscapes that they reveal inside of myself. A meditation on the importance of inhabiting and living through inherited names.

The digital version of the booklet is available here.

Notas acerca do projecto A Torre Caiu, onde escrevo sobre a minha experiência com nomes de família e as paisagens que eles revelam no meu interior. Uma meditação sobre a importância de viver e habitar nomes herdados.

A versão digital do opúsculo está disponível aqui.

Onde as sombras têm raízes, 2022

three books, various pages, 18 x 12 cm

edition of 2

The publication for the installation-project Onde as sombras têm raízes is comprised of three books with unfoldable pages and various works, ranging from photographs and drawings to poems and texts, composing in this way a personal journey through the themes of spirituality and the sacred.

The first book has an introductory text in portuguese available here.

A publicação para o projecto-instalação Onde as sombras têm raízes inclui três cadernos com páginas desdobráveis e várias obras, desde fotografias e desenhos a poemas e textos, compilando assim uma jornada pessoal pelos temas da espiritualidade e do sagrado.

O primeiro caderno tem um texto introdutório disponível aqui.

Carta ao Eremita, 2022

mail art, envelope, pen and print on red paper, tarot card, 29,7 x 21 cm

edition of 78

Carta ao Eremita is a work of mail art consisting of 78 letters with a poem of the same name printed on red paper and a tarot card chosen specifically to each person receiving a letter. The poem is written as a reflection around the ninth tarot card, The Hermit, and its connection with loneliness.

Carta ao Eremita é um trabalho de arte de correspondência de 78 cartas com um poema do mesmo nome impresso em papel vermelho e uma carta de tarot escolhida para cada pessoa que a recebe. O poema é escrito como uma reflexão acerca da nona carta de tarot, O Eremita, e a sua ligação à solidão.

Dos meus braços, ergam asas, 2022

artist book, 40 pages, 28 x 17 cm

edition of 1

The publication for the installation-project Dos meus braços, ergam asas, where the narrative of the short film is expanded into a journey through the various encounters that happened throughout the making of the project. The making of an archive.

A publicação para o projecto-instalação Dos meus braços, ergam asas, onde a narrativa da curta-metragem é estendida sob a forma de uma jornada pelos vários encontros que aconteceram ao longo da realização do projecto. A execução de um arquivo.

bottom of page